Lakot pysäyttävät useita Metsä Groupin tehtaita

Metsä Groupin kartonkitehtaiden ja sahojen tuotanto pysähtyy käynnissä olevien lakkojen vuoksi.

Rauman, Vilppulan, Rengon ja Lappeenrannan sahojen tuotanto pysähtyy perjantaina 22.3. Simpeleen, Kyron, Tampereen Takon ja Äänekosken kartonkitehtaat pysähtyvät arviolta maanantaina 25.3.

Aiemmin ovat pysähtyneet Metsä Groupin sellu- ja kartonkitehtaat Kemissä, sellu- ja kemihierretehtaat Joutsenossa ja kemihierretehdas Kaskisissa.

Tehtaat voidaan käynnistää, kun raaka-ainetta saadaan tehtaalle ja tuotekuljetukset käynnistyvät.

Suomi on tärkeä maa Metsä Groupille, olemme investoineet toimintaamme Suomessa useita miljardeja euroja viime vuosina. Metsä Groupilla Suomessa on 21 tehdasta, joihin pitkittyneillä lakoilla on merkittäviä vaikutuksia. Ne ovat ilmoitettua kolmea lakkoviikkoa pitkäkestoisemmat, tilanteen normalisoituminen vie kuukausia.

Katariina Saelan, viestintäjohtaja, puh. 040 829 9455