Metsä Group palkkaa 16–17-vuotiaita kesätöihin

Metsä Group palkkaa tulevana kesänä alaikäisiä nuoria kahden viikon mittaiselle Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun tuotantolaitoksilleen kesä- ja heinäkuussa. Kesäharjoitteluun voivat hakea peruskoululaiset, lukiolaiset sekä valmentaviin koulutuksiin osallistuvat nuoret.

”Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelu on erinomainen tilaisuus saada ensimmäinen kesätyökokemus ja oppia työelämätaitoja. Samalla pyrimme herättämään nuorten kiinnostusta metsäalan ammatteja kohtaan”, Metsä Groupin rekrytoinnin ja perehdytyksen päällikkö Päivi Palosaari-Aubry sanoo.

Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelun työtehtävät sisältävät muun muassa tehtaiden ulkoalueiden siivous- ja kunnossapitotöitä sekä viheralueiden hoitoa. Työtä tehdään arkipäivisin ja työpäivien pituus on kuusi tuntia. Kahden viikon harjoittelujaksolta maksettava palkka on 395 euroa.

”Työpäivät tarjoavat nuorille rutkasti kokemusta ja uutta opittavaa. Perusteellisen perehdytyksen jälkeen nuoret pääsevät työskentelemään itsenäisesti. Apua on kuitenkin aina saatavilla”, Palosaari-Aubry muistuttaa.

Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelun haku on auki Metsä Groupin verkkosivuilla 11.3.–29.3. Harjoittelupaikkoja on tarjolla seuraavilla tehdaspaikkakunnilla: Joutseno, Kemi, Kyröskoski, Lappeenranta, Lohja, Mänttä, Punkaharju, Rauma, Renko, Simpele, Suolahti ja Äänekoski.

Alaikäisten kesätyöpaikat julkaistaan urasivuillamme osoitteessa www.metsagroup.com/tyopaikat. Linkki Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelun hakuun löytyy verkkosivuilta 11.3.29.3. hakusanalla ”työelämä”.

Katariina Saelan, viestintäjohtaja, Metsä Group, puh. 040 829 9455
Päivi Palosaari-Aubry, rekrytoinnin ja perehdytyksen päällikkö, Metsä Group, puh. 044 272 4340

Seuraa Metsä Groupia: X  LinkedIn  Facebook  YouTube  Instagram